Klebuszkowe zabawy, GRY I ZABAWY

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
                                 Scenariusz zajęcia w grupie 5-latków Temat: „Kłębuszkowe” zabawy

 

Cele:

-         rozwijanie zdolności abstrahowania poprzez wyróżnianie cech przedmiotu;

-          przezwyciężanie ustalonego wzoru w postrzeganiu przedmiotu, szukanie nowego zastosowania;

-          rozwijanie twórczej ekspresji ruchowej;

-          wyrabianie umiejętności łączenia ruchu z muzyką, współdziałania z partnerem.

 

Środki dydaktyczne i materiały pomocnicze: kłębki wełny, arkusz szarego papieru, nitki różnokolorowej wełny o długości około 30cm., kredki, pisaki, kartony z przyklejonymi nitkami, chustka, płyta CD

 

Przebieg zajęcia:

 

1.      Powitanie w kręgu – zabawa integracyjna „Witam was”:

„Wszyscy wspólnie się witamy

i zabawę zaczynamy.

Jestem ja, jesteś ty

raz, dwa, trzy!

2.      „Wiązanie uśmiechu” – zabawa pobudzająca wyobraźnię (nauczyciel zbiera od dzieci uśmiechy i wiąże je, aby w czasie zabawy każdy był zadowolony. Gdy lina jest już ciężka, kładziemy ją na podłodze i przydeptujemy po to, by zatrzymać uśmiechy na cały dzień. Na zakończenie zajęcia rozwiązujemy linę i uwalniamy uśmiechy).

3.      „Co znajduje się w pudle” – odgadywanie przez dotyk.

4.      Burza mózgów – Z czym wam się kojarzą te kłębki...?

5.      Oglądanie kłębków wełny – „Weź do ręki kłębek wełny. Obejrzyj go, dotknij, zobacz grubość nitki, potrzyj o policzek itp.”.

6.      Tworzenie listy atrybutów – „Jaka może być włóczka...?”

7.      Wyszukiwanie podobieństw włóczki do innych obiektów z wykorzystaniem poprzednio podanych przymiotników, np. miękka jak..., włochata jak..., gryząca jak...

8.      Zabawy ruchowe:

-          podawanie kłębka – bardzo ciężkiego, lekkiego, klejącego się, itp.

-          toczenie kłębków (jedno dziecko jest „kłębkiem”, drugie toczy);

-          zwijanie i rozwijanie kłębka (dzieci podają ręce tworząc „nitkę” – pierwsze zwija kłębek, ostatnie rozwija);

-          jakiego kłębka brakuje?;

9.      „Widzę inaczej” – przezwyciężanie szablonowego spostrzegania i wykorzystania wełny (Zastanówcie się do czego jeszcze mogłaby przydać się włóczka? Do czego można ją wykorzystać?).

10.  Tworzenie wspólnego włóczkowego obrazu, nadawanie nazwy. (Dzieci kolejno dokładają swoje nitki na arkusz szarego papieru, oglądają wspólne dzieło, zastanawiają się jak go nazwać).

11.  Zabawa „Tkanie pajęczej sieci” – toczenie kłębka, chodzenie po sieci.

12.  Ekspresja plastyczna – „Do kartonu przykleiły się kawałki włóczki. Co to może być ?” - pomyśl i narysuj.

 

                                                                                                       Opracowała: Maria Różecka

                                                                               Przedszkole Miejskie nr 5 w Lubartowie

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bloodart.opx.pl
  •