Kopia plan pracy na czerwiec maluchy, 3- latki, plany 3 latków
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
dla grupy 3-latków
na miesiąc CZERWIEC
Tematyka kompleksowa
1. Lubimy podróże
2. Hurra !! Już wakacje !!
Działania edukacyjne
Ad. 1
o „Czym podróżujemy?”- rozmowa swobodna z dziećmi w oparciu o ilustracje- dziecko poznaje różne sposoby podróżowania, posługuje się pojęciami „szybko-wolno”, „szybciej-wolniej” 3/3
o „Moja podróż”- zabawa dydaktyczna- dziecko zauważa różnice między krajobrazem górskim, nizinnym i wybrzeżem, uważnie słucha opowiadania nauczycielki, reaguje umówionym ruchem na zawarte w nim słowa- hasła 14/7
o Osłuchanie z piosenką „Morskie przygody”- dziecko poznaje nową piosenkę, potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące jej treści, poszerza słownictwo o pojęcia „żagiel, żaglowiec, pirat”, rozwija pojemność płuc. 8/1
o „Na morzu” wyklejanie kartki kawałkami bibuły, składanie łódek i stateczków metodą origami – dziecko dba o estetykę wykonania pracy , planuje rozmieszczenie elementów na kartce. 9/2
o „Kolorowe pojazdy”- dziecko układa różne pojazdy z mozaiki geometrycznej , potrafi powiedzieć co ułożyło, zna nazwy i wygląd figur geometrycznych 13
o Ćwiczenia gimnastyczne przeciw płaskostopiu- dzieci poprzez odpowiednie ćwiczenia wzmacniają mięśnie stóp 5/4
Ad. 2
o Słuchanie opowiadania B. Szurowskiej „Nadeszły wakacje”- dziecko doskonali umiejętność uważnego słuchania i wypowiadania się, ćwiczy wymowę oraz pamięć 3/3
o Nauka piosenki „Morskie przygody”- utworzenie akompaniamentu do piosenki, - dzieci potrafią grać na instrumentach perkusyjnych, potrafią je nazwać 8/3
o „Wesołe słoneczko”- malowanie farbą plakatową- dziecko rozumie, że słońce jest niezbędne do istnienia życia na ziemi, ćwiczy precyzję ruchów dłoni i palców przez przewlekanie włóczki przez małe otwory i zawiązywanie jej 14/3
o „Bezpieczne wakacje”- omawianie scenek rysunkowych przedstawiających różne sytuacje podczas wakacyjnych zabaw- dzieci wiedzą jak należy się zachowywać , aby wakacje były bezpieczne 14/2, 6/5
o „Wesołe kamyczki”- przeliczanie do czterech , klasyfikowanie ze względu na jedną lub dwie cechy kamyczków nazbieranych na spacerze- dzieci potrafią rozróżnić kamyki małe, duże, długie, krótkie, szerokie , wąskie itp. 4/2
o Ćwiczenia gimnastyczne w terenie- tor przeszkód z wykorzystaniem naturalnej bazy przeszkód- dzieci potrafią pokonać przeszkody na swoim torze doskonaląc przy tym równowagę, czworakowanie, pełzanie, rzuty i chwyty oraz kształtując prawidłową postawę i rozwijając poszczególne partie mięśni. 5/4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]