Kosz - Nauczanie kozłowania, KOSZYKOWKA

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
GRY I ZABAWYGRY I ZABAWYWNAUCZANIU PIŁKI KOSZYKOWEJˇ Nauczanie kozłowaniaBerek z kozłowaniemLiczba uczestników: dowolnaBoisko: ograniczonePrzybory: piłki do koszykówki w liczbie ćwiczšcychOrganizacja i przebieg: Wszyscy kozłujš piłkę, berek gonišc, pozostaliuciekajšc. Osoba złapana przez berka staje się berkiem. Podnoszšc i trzymajšcprzez 2s. do góry rękę informuje o tym pozostałych uczestników zabawy.Uwagi.- Berek może złapać tylko wtedy, gdy w momencie dotknięcia uciekajšcegokozłuje piłkę.- Uczestnika zabawy uważa się za złapanego, gdy uciekajšc zgubi piłkę,którš kozłował.Odmiana :Złapany przez berka odpada z zabawy. Zwycięża ten, kto jako ostatni nie zostaniezłapany.W nagrodę staje się berkiem i rozpoczyna zabawę od poczštku.Berek w parachLiczba uczestników: parzystaBoisko: ograniczonePrzybory: piłki do koszykówki w liczbie par bioršcych udział w zabawieOrganizacja i przebieg. Uczestnicy zabawy dobrani w pary przymajš się za rękę.Jeden z pary kozłuje piłkę. Para będšca berkiem trzymajšc przez 2s. do góry rękęinformujš że goni, pozostałe pary kozłujšc uciekajš.Uwagi.- Berek może złapać tylko wtedy gdy w momencie dotknięcie uciekajšcegokozłuje piłkę.- Parę uważa się za złapanš, gdy uciekajšc zgubi piłkę którš kozłowali.Odmiana:Zabawa w berka prowadzona jest w parach. Jeden z pary goni, drugi ucieka.Przy wszystkich zabawach z kozłowaniem zachęcamy do częstego kozłowania rękšsłabszš.WartownikLiczba uczestników : dowolnaBoisko : z wyznaczonš liniš startu i metyPrzybory : piłki do koszykówkiOrganizacja i przebieg : Wszyscy uczestnicy zabawy ustawieni na linii startukozłujš piłkę. Wartownik bez piłki odwrócony tyłem stoi na linii mety. Dziecikozłujšc piłkę starajš się dostać za linię mety. Gdy wartownik odwraca głowęwszyscy kozłujš w miejscu. Kto nie zatrzymał się, temu wartownik nakazuje cofnšćsię na linię startu. Wartownikiem zostaje to dziecko które pierwsze przekroczyłolinię mety.Uwagi : Można nakazać dzieciom kozłować wyłšcznie słabszš rękš w celu poprawysprawnoci kozłowania.Murarz i cegłyLiczba uczestników: dowolna.Boisko: minimum 18x9m, z zaznaczonymi liniami końcowymi i rodkowš.Przybory: piłki do koszykówki.Organizacja i przebieg : Wszystkie dzieci z piłkami stojš na linii końcowej.Murarz bez piłki na linii rodkowej boiska. Na sygnał prowadzšcego dziecikozłujš na drugš stronę boiska .Zadaniem murarza jest w prawidłowi sposób wybićpiłkę kozłujšcym. Komu murarz wybije piłkę, ten staje na linii rodkowej wrzędzie.xxxOxxxxxxxxxUwagi:- obrońca porusza się krokiem dostawnym i w prawidłowy sposób wybijapiłki- w czasie kozłowania nie wolno chwytać piłki- jeli dziecko nie może przekozłować na druga stronę boiska prowadzšcyzaczyna odliczanie ( do pięciu) .Jeżeli po tym czasie nie przekozłowało, uważasię za złapanego.Kto nie ma piłkiLiczba uczestników: dowolnaBoisko : ograniczonePrzybory: piłki do koszykówkiOrganizacja i przebieg .Każdy z dzieci ma piłkę z wyjštkiem jednego. Posiadajšcykozłujš piłki w różnych kierunkach. Na sygnał prowadzšcego wszyscy kładš napodłogę swojš piłkę i zabierajš innš . Osoba która nie ma piłki przegrywa iwykonuje dodatkowe zadanie np. wyskok.Uwagi- Nie wolno po sygnale prowadzšcego ponownie zabrać swojej piłki.- Nie wolno umawiać się w parach co do wymiany piłek.- Można nakazać kozłowania tyko słabszš rękš w celu poprawienia jejsprawnoci. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bloodart.opx.pl
  •