Kosz - Nauczanie podań i poruszania się bez piłki, KOSZYKOWKA

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
GRY I ZABAWYGRY I ZABAWYWNAUCZANIU PIŁKI KOSZYKOWEJ· Nauczanie podań i poruszania się bez piłki.„Nie daj piłkę berkowi”Liczba uczestników: dowolna.Boisko: równe, ograniczone.Przybory: szarfy, piłka do koszykówkiOrganizacja i przebieg: Uczestnicy zabawy w rozsypce, wśród nich 2, 3 berkówoznaczonych szarfami. Zabawa polega na wykonywaniu podan piłki tak, aby bereknie przechwycił podania. Zmiana berków następuje wówczas gdy:- berek przechwyci podanie,- piłka opuści boisko.Uwagi: Należy dążyć aby uczestnicy :- zmieniali miejsce po podaniu piłki,- nie podawali przez ręce berka.„Berek z obroną”Liczba uczestników : dowolna,Boisko : ograniczone,Przybory: piłka do koszykówki, szarfaOrganizacja i przebieg. Jedno dziecko będące berkiem goni pozostałych, którzyuciekają. Uciekający przed berkiem obronić się może, otrzymając piłkę ,którajest podawana między pozostałymi dziećmi.Uwagi:- podanie piłki do uciekającego przed berkiem następuję tyko wówczas,gdy ten wyciąga ręce w kierunku piłki,- piłka nie może być trzymana dłużej niż 3 s,- gdy dzieci bardzo dobrze opanowały zasady zabawy, można zwiększyćilość piłek.„Rzucanka”Liczba uczestników : mała grupa (5-7osób)Boisko : dowolnePrzybory : piłka do koszykówkiOrganizacja i przebieg. Jedno dziecko staje plecami do pozostałych w odległości7-9m, którzy znajdują się w luźnej gromadce. Stojący plecami wykonuje rzut przezgłowę. Kto piłkę chwyci zmienia się miejscem z rzucającym. Jeśli jednak piłkaspadnie na podłoże rzucający pozostaje ten sam.Uwagi: Grupy rzucających należy dobrać uwzględniając sprawność łapania piłek.„Do pięciu podań”Liczba uczestników : parzysta, nie większa niż sześć,Boisko : minimalne wymiary 9x9mPrzybory: piłka do koszykówki, szarfyOrganizacja i przebieg. Uczestników dzielimy na dwie drużyny o równej liczbie.Zadaniem rywalizujących zespołów jest wykonanie pięciu kolejnych podań miedzyzawodnikami jednej drużyny. Zespół który wykona pięć podań otrzymuje punkt. Wtym momencie prowadzący przerywa grę. Za linii bocznej lub końcowej wznawia grędrużyna przeciwna . Grę prowadzi się do liczby punktów określonej przezprowadzącego.Uwagi. Grę przerywa się :- gdy piłka opuści boisko, wznawia grę drużyna przeciwna do tej, któraostatnia była w posiadaniu piłki,- gdy popełniony został faul lub zawodnik biegał z piłką,- następuje kozłowanie piłki.,„Kapitan”Liczba uczestników : parzystaBoisko : nie mniejsze niż 18x9mPrzybory: piłka do koszykówkiOrganizacja i przebieg. Uczestników dzielimy na dwie drużyny o maksymalnejliczbie 6. Drużyna składa się z zawodników poruszających się po boisku ikapitana znajdującego się za linią końcową Zadaniem grających jest takiewykonywanie podań, aby piłka trafiła do kapitana. Gdy tak się stanie drużyna tazdobywa punkt. Drużyna tracąca punkt rozpoczyna grę za linii końcowej. Wygrywadrużyna która zdobyła więcej punktów.Uwagi: Jeżeli zanim piłka trafi do kapitana dotknie podłoża to punktu niezaliczamy.Niedozwolone jest:- bieganie z piłką- kozłowanie- faulowanie przeciwnikaOdmiany:Zamiast podań piłki do kapitana, punkt zdobywa się kładąc piłkę za linią końcowąboiska.Można na dużym boisku zezwolić grającym na wykonanie dwóch skozłowań piłkipoprzedzających podanie. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bloodart.opx.pl
  •