KlII Zima w pełni, scenariusze zajęć

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH DLA KL II

 

 

Blok tematyczny: Zima w pełni.

 

Temat dnia: Czego szukają zwierzęta w zimie?

 

Data: 26.01.2010r

 

Cel główny:

·         Rozwijanie umiejętności samodzielnego budowania ustnych i pisemnych wypowiedzi.

 

Cele ogólne:

·         Rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się.

·         Umiejętności konstruowania pisemnej odpowiedzi w formie rozwiniętego zdania.

·         Rozumienie mnożenia i dzielenia jako działań wzajemnie odwrotnych.

 

Cele szczegółowe:

·         Porządkowanie zdań we właściwej kolejności.

·         Wypowiadanie się na temat zmian zachodzących w przyrodzie.

·         Rozpoznawanie tropów zwierząt.

·         Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków w zimie.

 

Cel wychowawczy:

·         Rozumie potrzebę pomocy zwierzętom w czasie zimy.

 

Metody:

·         słowne-rozmowa kierowana,

·         praca z tekstem

·         oglądowe-pokaz,

·         obserwacja

·         działania praktyczne

 

Formy pracy:

·         indywidualna

·        zbiorowa

  

 

Środki dydaktyczne:

·         ćwiczenia (karta 52),

·         podręcznik- „Wesoła szkoła”,

·         atlas ptaków,

·         zagadki, hasło,

·         plątaninka,

·         karty z zadaniami matematycznymi,

·         rysunki przedstawiające zimowy krajobraz

 

 

 

 

 

Przebieg zajęć

 

1.Wprowadzenie do tematu- karta pracy nr1

Hasło: „Zima to piękna pora roku.”

(Za wykonanie karty pracy uczeń otrzymuje śniegową gwiazdkę.)

 

2.Zapisanie tematu zajęć: Zima to piękna pora roku.

 

3.Zabawa słowna –„Niedokończone zdania”

Nauczyciel rozpoczyna zdanie, dziecko je kończy.

       Zima jest.......

       Oczekuję zimy, bo ...........

       Lubię zimę ponieważ ............

       Zimą najbardziej lubię ..............

       Kiedy pada śnieg ......................

                                                        

4.Wielozdaniowe wypowiedzi uczniów na temat zmian zachodzących w przyrodzie zimą, oglądanie ilustracji w podręczniku str.76-77. Rozwiązywanie zagadek.

-          Jaką porę roku przedstawia ilustracja?

-          Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie zimą?

-          Czym pokryta jest ziemia?

-          Jak wyglądają drzewa?

-          Jakiego koloru jest niebo?

-          Co można powiedzieć o śniegu?

-          Jakie zwierzęta można spotkać zimową porą?

 

5.Uważna analiza kształtu śladów zwierząt na podstawie ilustracji w podręczniku i w ćwiczeniach.

-          dzieci opisują ustnie kolejne ślady, wpisują nazwy zwierząt pod odpowiednim śladem

-          starają się wskazać kształty, przedmioty, do których są podobne

-          porównują je między sobą

-          nauczyciel podaje i wyjaśnia nowe terminy: tropy

-          oglądanie ilustracji przedstawiających wymienione zwierzęta

 

6.Zabawa ruchowa: nauczyciel podnosi kartonik z narysowanym tropem wybranego zwierzęcia, a dzieci samodzielnie rozpoznają, jakie zwierzę mogło pozostawić ten ślad i naśladują je ruchem.

 

7.Porządkowanie zdań dotyczących zimy. Co możemy powiedzieć o zimie?

Uczniowie otrzymują zdania do uporządkowania, zdania z lukami i teks do przepisania, w zależności od poziomu

I poziom –uczniowie porządkują zdania i wklejają je do zeszytu;

II poziom – uczniowie uzupełniają tekst z lukami;

III poziom – uczniowie wklejają zdania do zeszytów.

 

8. Rozwiązanie karty nr 1 i podanie hasła: „Pomagamy ptakom przetrwać zimę”.

(Za wykonanie karty pracy uczeń otrzymuje jednego ptaszka).

 

 

 

 

 

9.Czytanie z podziałem na role wiersza pt. „Przyjaciel zza okna”.

Rozmowa nauczyciela z dziećmi na temat życia zwierząt zimą i niesienia im pomocy (zakładanie na parapetach ptasich stołówek, dokarmianie ptaków).

Pisanie odpowiedzi w formie rozwiniętego zdania na pytania: Gdzie rodzina sikorek szukała pożywienia? Kto i w jaki sposób uratował ptaki?

 

10.Podaj iloczyny dwóch liczb: 5 i 6, 4 i 2, 3 i 7, 3 i 8

     Jaki będzie iloraz liczby 28 i 4, 18 i 2, 25 i 5, 15 i 3

 

11.Obliczanie i wpisywanie liczb

 

4 x, 2 = 8  więc    8:4 =2    a      8:2 = 4

3 x, 5 =     więc  15:3 =      a    15:5 =

7 x, 3 =     więc  21:7 =      a    21:3 =

1 x, 9 =     więc    9:1 =      a      9:9 =

 

 

KARTY PRACY

Zadanie. Uzupełnij zdania wybranymi wyrazami z ramki.

Zima rozpoczyna się ....................................
Dzień jest ........................................., a noc

................................. .
Często pada ....................... i panuje duży .................... .
Zamarza ....................... w stawach, jeziorach i rzekach.
Pamiętamy o ............................. ptaków.

 

 

22 grudnia ☻  śnieg ☻  dłuższa  ☻  mróz☻  krótszy☻ woda  ☻dokarmianiu

 

 

 

Zima rozpoczyna się 22 grudnia.

Często pada śnieg i panuje duży mróz.

Niektóre zwierzęta śpią, inne trzeba dokarmiać.

Zima to czas zabaw i sportów zimowych.

 

 

Zadanie. Uporządkuj zdania na temat zimy.

 

¨   Zima to czas zabaw i sportów zimowych.

 

¨   Dla gili i jemiołuszek dobra jest jarzębina, a dla sikorek – słonina.

 

¨   Często pada śnieg i panuje duży mróz.

 

¨   W tym czasie dzień jest bardzo krótki, a noc długa.   

 

¨   Niektóre zwierzęta śpią, inne trzeba dokarmiać.

 

¨   Zimą pamiętamy o ptasich karmnikach.

 

¨   Zamarza woda w stawach, jeziorach i rzekach.

 

¨   Kalendarzowa zima rozpoczyna się 22 grudnia.

 

 

ZADANIE. Każdemu wynikowi przyporządkuj literę.

 

21

10

18

16

27

15

9

12

30

8

24

20

T

Z

P

I

U

M

Ę

A

N

O

K

R

 

 

1.  2  5=              6.  2  4=                   11.  6  5=               16. 12  1=

2.  4  4=              7.  3  6=                   12.  3  4=               17.   5  4=

3.  3  5=              8.  2  8=                   13.  2  9=               18.   8  1=

4.  6  2=              9.  3  3=                   14.  4  2=               19.   3  8=

5.  3  7=            10.  6  4=                   15.  4  5=                20.  3  9=

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bloodart.opx.pl
  •