Konspekt zajęć w przedszkolu - Bocian, WIOSNA !!!!!!!!!!!!!!!!
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KONSPEKT ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU
Grupa wiekowa: 3 latki
Temat zajęcia : Bocian.
Treści programowe:
II/1 Wspieranie samodzielnych działań dziecka
II/7 Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka. Umożliwienie udziału w grach, zabawach ruchowych.
II/9 Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności.
Cel ogólny:
-zapoznanie dzieci z wyglądem i zachowaniem bociana
-budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań
Cele szczegółowe:
- wdrażanie do zgłaszania się przy rozmowie
- zapoznanie dzieci z wiadomościami
- próby współdziałania w trakcie zabaw ruchowych
-zapoznanie dzieci z wiadomościami dotyczącymi bociana
Metody:
- słowne, czynnościowe, oglądowe
Formy: zbiorowa, indywidualna
Środki dydaktyczne: magnetofon, płyta z muzyką, kredki, kolorowanki, sylwety bocianów
Proces dydaktyczny:
Etapy zajęć:
Przebieg:
Cele operacyjne:
Uwagi:
1. Zabawa dydaktyczna.
Prowadząca pokazuje dzieciom kopertę i mówi że w niej jest ukryta zagadka dla nich. Powoli wyciąga z koperty sylwetę bociana ale w taki sposób żeby dzieci miały możliwość zgadywania.
Gdy dzieci odgadną, wiesza na tablicy.
Rozmowa:
-To jest taki bajkowy bocian a teraz pokaże wam jak wygląda prawdziwy.
Wiesza na tablicy zdjęcie prawdziwego bociana.
-Kto spróbuje opisać jak wygląda taki bocian?
- A jak myślicie co bocian może jeść?
-A czy on zawsze jest w naszym kraju czy gdzieś odlatuje?
-A gdzie śpi taki bocian jak wróci z ciepłych krajów?
-Jak wygląda jego gniazdo?
-Popatrzcie kawałek tablicy jest zasłonięty jak myślicie co tam może być?
Zamknijcie wszyscy oczka.
Prowadząca odsłania wcześniej umieszczony na tablicy model łąki oraz sylwetę bociana (rozsypankę).
-Popatrzcie, co my tutaj mamy?
-Chyba cos się stało temu bocianowi? Jak źle wylądował i rozsypał się na kawałki, musimy mu teraz pomóc i poskładać go.
Prowadząca prosi niektóre dzieci aby podeszły i przypięły odpowiednie części bociana we właściwe miejsca.
-Doskonale sobie poradziliście. Teraz mam dla was jeszcze kilka zagadek. Proszę zamknijcie oczy.
Prowadząca w tym czasie zmienia cos w wizerunku bociana np. przestawia dziób w inna stronę.
Następnie pyta dzieci czy cos zauważyły i co bocian może robić gdy tak wygląda.
-dziecko chętnie bierze udział w zabawie,
-dziecko potrafi opisać wygląd bociana, powiedzieć co je i gdzie mieszka
-dziecko słucha poleceń i pytań nauczycielki
-podnosi rękę do góry, gdy chce mówić
2. Zabawa ruchowa
„Każdy ptaszek szuka swojego gniazda”
Prowadząca rozkłada na dywanie szarfy, następnie zaprasza dzieci do siebie i mówi:" Teraz zaczaruje Was wszystkich w żabki, ciekawa jestem czy wiecie jak skaczą żabki, czy możecie mi pokazać?" Prowadząca łapie sie pod boki i podskakuje razem z dziećmi." Widzę, ze potraficie być pięknymi żabkami. To ja zamieniam sie w bociana" Prowadząca wkłada na głowę opaskę rysunkiem bociana.
Prowadząca mówi: "Za chwilę włączę muzykę i wszystkie żabki będą pięknie podskakiwać, a bocian będzie im sie przyglądał, jednak gdy muzyka ucichnie to każda żabka musi wskoczyć na swój listek, czyli szarfę, bo jeśli nie, to bocian ją złapie i zje" Prowadząca włączą muzykę i udaje bociana. Zabawa zostaje powtórzona kilka razy, jeżeli dzieci rozumieją reguły i nie mają problemów to prowadząca wybiera jedno dziecko i zakłada mu opaskę i tłumaczy, ze teraz on jest bocianem.
- dziecko chętnie weźmie udział i zgodnie z poleceniem nauczycielki porusza się po sali
4. Zabawa plastyczna
„ Kolorowy ptaszek”
-Przygotowałam dla każdego z was rysunek bociana, ale popatrzcie chyba mi nie wyszło. Niech każdy z was popatrzy na swój rysunek bociana i dorysuje bocianowi tą część ciała która ja zapomniałam narysować. A potem proszę abyście pokolorowali go na odpowiednie kolory.
-dziecko chętnie bierze udział w zajęciach plastycznych
-potrafi dorysować właściwe części ciała bocianowi
[ Pobierz całość w formacie PDF ]