Konspekt LA, ASYSTY
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KONSPEKT LEKCJI DLA KLASY VI
LEKKOATLETYKA
TEMAT: Nauka przekazywania pałeczki sztafetowej.
Zadania szczegółowe:
a). motoryczność; kształtowanie szybkości, skoczności, siły.
b). wiadomości; sposoby kształtowania wyżej wymienionych cech motorycznych.
c). umiejętności; skok w dal techniką naturalną, rzut piłeczką palantową na odległość.
d). wychowawcze; aktywizacja do samodzielnego działania
e). zdrowia; zwrócić uwagę na bezpieczeństwo w czasie biegu i przekazywania pałeczki.
Miejsce: boisko szkolne bieżnia. Czas: 45` Liczba ćw.: 24 os.
Klasa: IV – dziewczynki
Przybory /przyrządy: pałeczki sztafetowe, taśma miernicza.
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, zajęć w zespołach.
Metody realizacji zajęć ruchowych: zadaniowo ścisła.
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Czas
Uwagi org.-matod.
I
Czynności organizacyjno porządkowe
Zbiórka w szeregu, sprawdzenie obecności, gotowości do zajęć. Podanie zadań lekcji.
2 –3`
II
Zab. ożyw. lub org. porządk.
„Falstart” linia startu i mety. Uczestnicy gry stają na starcie trójkami, w niskiej pozycji startowej. Środkowe dziecko z każdej trójki stara się szybko i niespodziewanie wyjść ze startu tak, aby zaskoczyć kolegów. Jeśli wyskoczy z trójki i dobieganie do mety „falstart się udał” to zdobywa dla siebie punkt.
3 –4`
III
Rozgrzewka
1. Stojąc w rozkroku, T pochylony do przodu, RR ugięte, naprzemianstronne wymachy do przodu i do tyłu jak w czasie biegu.
2. Ćw. jw., lecz w marszu.
3. Marsz z wysokim unoszeniem kolan i wspięciem na palce, RR ugięte.
4. Przysiad podparty – lewa N w tył, podskokiem zmiana ustawienia NN.
5. Stojąc w rozkroku – obszerne krążenia głowy w prawą i lewą stronę.
6. Z postawy skłon tułowia w przód z chwytem za kostki – wyprost.
7. W rozkroku opad T w przód, dotknięcie prawą dłonią kostki lewej N, RR w bok, lewą dłonią – prawej N, RR w bok.
8. W dwójkach stojąc tyłem do siebie chwyt za nadgarstki RR uniesionych w górę, obroty w jedną i drugą stronę.
9. W dwójkach jeden wykonuje 5 podskoków dotykając kolanami ugiętych nóg, wyciągnięty w przód dłoni partnera.
10. Przebieżka ok. 60 m w swobodnej formie.
8 –10`
Ustawienie w rozsypce na boisku.
Starać się dotknąć głową prostych kolan.
Podskoki na śródstopiu. Ręce wyciągnięte na wysokości pasa.
Bieg czwórkami.
IV
ćw. techn.
Nauka przekazywania pałeczki sztafetowej.
V
Doskonalenie rzutu piłeczka palantową
I. Zespół: biegi sztafetowe.
1. Przekazywanie pałeczki sztafetowej w miejscu.
2. Ćw. jw. lecz w marszu.
3. Ćw. jw. w truchcie.
4. Ćw. jw. w biegu.
5. Bieg sztafetowy na bieżni 4 x 15m.
Pierwsi z rzędów posiadają pałeczki. Na sygnał prowadzącego rozpoczynają bieg przekazują pałeczkę następnemu w kolejności ustawionemu na bieżni.
II Zespół: skok w dal.
1. Bieg po rozbiegu do skoku w dal – T wyprostowany.
2. Wykonanie odbicia z podciągnięciem kolan do klatki piersiowej i wylądowaniem do przysiadu.
III. Zespół: rzuty piłeczką palantową.
1. Rzut z miejsca p i l R.
2. Rzuty z marszu.
rzuty z rozbiegu.
10`
7`
7`
Ustawienie parami na boisku na odległości wyciągniętych ramion. Pokaz i objaśnienie zmiany pałeczki sztafetowej.
Rozstawienie biegu sztafetowego na bieżni w 3 zespołach – 4 osobowych. Rywalizacja kto pierwszy. Zmiana zespołów.
Pomiar skoku przez uczniów.
Pomiar rzutu przez uczniów.
VI Ćw.
uspokajające.
1. W siadzie podpartym NN lekko ugięte, rozluźniające ruchy nóg.
2`
VII
org. porządk.
Sprzątnięcie pomocy. Podsumowanie lekcji, ocena i samoocena realizacji zadań lekcji.
3`
Majka Małgorzata
II WF
[ Pobierz całość w formacie PDF ]