Konspekt lekcji języka angielskiego w klasie II, Język angielski - filologia, Konspekty lekcji języka ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Konspekt lekcji języka angielskiego w klasie II
Data:
Miejsce :
Klasa: II
Temat: Nazwy zabawek. Nauka piosenki. Ćwiczenie spostrzegawczości.
Język czynny: Zwrot: It’s a (doll). Słowa: big, yes, toy(s).
Powtórzenie: Nazwy zabawek: a doll, a car, a cowboy, a teddy bear, a dog, a ball.
Język bierny: Zwroty: What’s this? Point to the (doll).
Pomoce dydaktyczne:
· Karty obrazkowe z zabawkami (wykonane przez nauczyciela): piłką, psem, lalką, dinozaurem, astronautą, misiem, kowbojem, samochodem oraz podpisy (po angielsku).
· Karty obrazkowe do wycięcia z końca podręcznika, koperta, nożyczki.
· Podręcznik ‘English Adventure 2’ wraz z płytą CD dołączoną do podręcznika.
Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjne.
2. Rozgrzewka językowa: n-l pokazuje przedmiot- uczniowie mówią jaki ma kolor i określają wielkość (big/small), odpowiadają na proste pytania (What’s your name? What’s your fourite colour?); prowadzący pokazuje karty z rysunkami zabawek- uczniowie podają ich nazwy wg wzoru: It’s a (doll).
3. Praca z książką. Ćw.2 str.7- uczniowie mówią jakie zabawki widzą na rysunku.
4. Nauka piosenki o zabawkach (Nagranie dwunaste). Tekst:
It’s a doll, it’s a car, it’s a teddy bear,
It’s a cowboy, it’s a dog, it’s a dinosaur,
It’s a spaceman, it’s a ball, it’s a big red ball.
My toys, my toys, my toys!
a) Pierwsze słuchanie- uczniowie wskazują na rysunku w książce zabawki, które pojawiają się w piosence.
b) Drugie słuchanie- n-l zatrzymuje nagranie po każdym wersie, a uczniowie powtarzają odpowiedni fragment piosenki.
c) Trzecie słuchanie- uczniowie śpiewają piosenkę (patrząc na rysunek i tekst w książce).
5. Uczniowie wycinają karty obrazkowe z końca podręcznika.
a) Prowadzący podaje nazwę zabawki. Uczniowie pokazują odpowiednią kartę obrazkową.
b) Wybrana osoba przypina magnesem właściwy rysunek nad nazwą na tablicy.
c) N-l pisze na tablicy słowo ‘toys’- poleca uczniom by tak podpisali koperty z wyciętymi kartami obrazkowymi.
6. Uczniowie śpiewają piosenkę- rysunki zabawek w kolejności pojawiania się w piosence znajdują się na tablicy.
7. Praca domowa: Na pustej karcie (wyciętej z pozostałymi z końca podręcznika) narysuj swoją ulubioną zabawkę.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]